tisdag 27 juli 2010

KLAAAAAR!

Idag har jag varit i lägenheten och tapetserat det allra sista med Koffes mamma :) Så nu är allt fint tapetserat!
När Koffe slutade jobbet kom han dit och vi började städa hela lägenheten, d har blivi otrolit smutsit där efter allt renoveringsarbete :s Men nu är nästan allt skinande rent :)

Imrn kommer soffan! :D Så snart har vi inte bara en tom lägenhet, utan en MÖBLERAD lägenhet :D

Till nånting mindre roligt..
Imårse var jag ut och sprang med mamma och när jag kom tillbaka möttes jag som vanlit av en gulli vovve :) Men hon såg ovanligt tjock ut tyckte jag men tänkte att d är nog bara pälsen som spärrar lite, men när jag klappade henne så var hon JÄTTE rund :o :s Hennes mage såg ut som en uppblåst ballong och var jätte spänd :s Jag visade det åt mamma och hon tyckte också d var konstigt, så då bar d av till veterinären!
Väl där kände en läkare på Nikitas mage och tyckte d var konstigt så de röntgade den. På röntgenbilden så syndes mest en stor vit fläck som läkaren sa att troligtvis var vätska som hon hade i magen och att det därför inte syntes mycket annat så han kunde inte avgöra vad felet var. Operation blev lösningen! De skulle öppna henne och se efter vad problemet var och förhoppningsvis fixa det.
2h senare fick mamma hämta henne och läkaren sa att Nikita hade haft 1l vätska i buken och att hennes tarmar hade varit snurrade ( hette typ tarmvred ) och att hennes mjälte varit förstorad och var på fel plats. Så han had fixat tarmarna och tagit bort vätskan ur magen så nu ligger hon fortfarande nedsövd på köksgolvet.
Problemet är nu att eftersom tarmarna varit så mycket vridna och inflammerade kan det bli så att de får problem att fungera så nu ska vi följa med hur Nikita mår och hoppas att det inte blir nånting värre! Nu väntar vi bara på att hon ska vakna så vi får se hur hon mår :) D är vila och medicin som gäller för henne den närmaste månaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar