torsdag 2 september 2010

bad day

Igår drog vi ut och började det festliga studielivet :D Var faktiskt jätterolit! Började känna mera nytt folk och dansade och hade kul :)
Den här dagen var tyvärr inte lika festlig.. Vaknade halv 7 och då var d bara att stiga upp och försöka äta nånting och klä på sig. Tjatade på Koffe en stund också, och till sist låg vi båda i soffan och ojjade oss :s Cyklade iväg till skolan och d var inte behagligt med alla guppor och trottoarkanter...
På mattetimmen sen var jag trött som fan och sen märkte jag att jag hade lågt blodsocker och började få lite panik eftersom jag inte hade någonting att äta med mig. Och jag ville inte börja fråga läraren el resten av klassen om någon hade nånting! Så jag började fantisera om att jag kmr snart tuppa av om jag inte gör nånting men då vet ingen varför jag tuppat av eftersom ingen troligtvis vet att jag har diabetes så d skulle inte vara någon bra idé. Och då skulle ambulansen komma och jag skulle åka iväg till sjukhuset och ligga där resten av dagen. Och jag skulle alltid bli igenkänd som "den där flickan som tuppade av på en lektion" och d skulle jag verkligen inte vilja. Så ut ur klassen for jag snabbt och började traska runt i korridoren efter något lärarrum där de kanske hade något ätbart el någon lärare som jag kunde fråga, och en lärare hittade jag som hämtade socker å honing åt mig :) Så där satt jag i korridoren å åt socker med en sked :D kändes helt sjukt! Men bättre blev d iaf och d var huvudsaken :) Sen var d att gå tillbaka till lektionen och fortsätta räkna :) Efter lektionen pratade jag lite med läraren och hon sa att jag inte behövde vara på dehär mattelektionerna så nu har jag massa ledigt :D Wihoo!

Back to now!
Sitter hemma nu och beter mig som man ska en krapuladag! Snart ska vi till Grönvik på mat och sen blir d väl bara att ta d lugnt resten av kvällen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar