måndag 30 augusti 2010

school's on!

Jepp, jag har nu åter satt mig i skolbänken. D känns jättebra! Jag vet folk höjer ögonbrynen nu men jag trivs alltid i skolan :D Ingen skillnad vilken skola d är, bara jag är på lektioner och får sitta där med ett häfte och fina pennor och göra fina anteckningar. Heh..



Okej tillbaka till första skoldagen.

Jag och Koffe hoppade på våra cyklar halv 9 och for iväg till Brändö. När vi kom dit fick vi gå in i matsalen på välkomstkaffe, och för mig som inte dricker kaffe blev d bara ett Välkommen. Efter välkomstkaffet kom våra lärare och hämtade oss (Produktionsekonomerna) och vi traskade iväg till ett klassrum för att få lite info. Lite tråkigt..
Lunch blev d sen, där jag fick träffa Koffe igen men d var fullt vid hans bord så jag fick lov att sätta mig med främlingar, kändes lagom obekvämt.. :(
En sorts allmän info var följande på vårt schema och där var vi alla tillsammans och fick lite intressantare info. Sen blev d mera klassinfo där vi fick våra läseordningar, d ser ganska fullt ut för mig.. Men d ska bli skönt att ha nånting att göra på dagarna igen!
Som avslutning på skoldagen gick vi en rundtur med våra Tutorer. Bra så man hittar överallt i skolan! Halarprovning och namnlekar hann vi också med! D var faktiskt jättebra med lite lekar där i slutet så man fick skratta och alla slappnade av lite efter att ha suttit som statyer i pulpeten.
När Koffe äntligen kom från sin rundvandring gick vi och köpte biljetter till Fontanas Back to School Party på onsdag! Blir nog ett bra tillfälle att lära känna alla bättre!

Nu tycker Koffe jag ska komma och mysa med honom i soffan så, Plikten kallar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar