onsdag 9 juni 2010

a day to remember

Steg upp kl.6 för att börja fixa håret snyggt. Drog ut på tiden så jag blev lite stressad och då även resten av familjen.. Skedde en liten katastrof (såklart) när jag skulle ta på mig strumpbyxorna, de gick sönder! Mer stress! Mamma, Koffe och jag hoppades in i bilen och körde i blixtfart iväg till stan för att hämta rosor och sen vidare till Fotocenter för att ta mina studentbilder. Koffe fick köra ärenden under tiden :) Efter fotograferingen blev d en sväng in efter nya strumpbyxor och sen hem för att hämta andan.

Dagen fortsatte i högstadiets gymnastiksal där vi fick våra mössor och betyg. Här tar jag emot ett stipendie. Efter dimissionen blev det uppställning utanför skolan på en massa stenar för gruppfotografering, vilket var lite väl svårt för oss med höga klackar..

Men en gruppbild blev d! Efteråt fick vi klistra på pepsodent-leendet igen för mera fotografering..


Mamma ville ha någon form av "obligatorisk" studentbild på en sten. Simone satt på samma sten när hon blev student så tydligen skulle även jag göra det... Väl hemma fick vi slappna av lite grann men då blev d bråttom att hinna ta familje/syskon/par bilder innan gästerna kom.

Till sist orkade inte mina tänder ta emot alla fotoblixtar... Sen började gästerna anlända..

Simones söta vänner kom för att gratulera :) Fick många presenter och rosor :)

Söta Thilde tyckte det var ett bra tillfälle att visa sina skills :)

När klockan slog halv 7 så stog taxin full med (fulla) replotbor och tutade. Då bar det av till Bertels Panorama i stan för en avslutningsmiddag. Har inga bilder från stan eftersom jag hade för liten väska för en kamera! Vi traskade vidare till strampen för att träffa mera studenter. Väl där hände en smärre olycka som lite förstörde min kväll.. De flesta från vårt Gran Canaria gäng började senare vandringen upp till royal, där ett Summer Love Party skulle hållas hela kvällen/natten. Hade en riktig rolig kväll men for hem me Koffe ändå rätt så tidigt (kändes som om mina ben skulle börja falla av snart..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar